luni, 18 februarie 2013

Esti fericit?

A se urmari videoclipul dupa citirea articolului. Recomand versiunea  cu subtitrare  de pe linkul de mai jos pentru ca este un speech foarte alert si necesita concentrare pentru intelegere precisa.
E mijlocul lui Februarie. Din 14 in 1 si-n 8, ajungem imediat la Paste, 1 Mai si e vara deja. Un weekend la mare, o baie la strand, o bere la terasa, o excursie la munte si e toamna. Incerci sa recuperezi timpul pierdut in vara, sa-ti reintri in ritm cand te trezesti cu planuri pentru Revelion si uite-asa a mai trecut un an. Iti faci planuri noi, iti setezi noi obiective, analizezi ce-ai facut in anul trecut. Zi dupa zi, problema dupa problema, distractie dupa distractie, zilele se scurg, banii se cheltuiesc, anii trec si noi imbatranim. Adesea ne mai trezim din amorteala, doar pentru un minut, cand mergem la o nunta al unui prieten mai tanar, la un botez sau la o aniversare, cand mai constientizam anii care s-au scurs in spatele nostru.
Impacati cu soarta noastra, cu neajunsurile si in egala masura bucuriile de zi cu zi, cu prietenii noi pe care ni-i facem si cu cei vechi de care nu mai avem timp, reluam an de an aceasta calatorie de 4 anotimpuri cu speranta de mai bine, de absenta a ghinioanelor si de conjuncturi prielnice succeselor. Ne comparam si ne raportam zilnic la societatea din jurul nostru, de cele mai multe ori fiind nevoiti sa regresam involuntar pentru a ajunge “in randul oamenilor”, pentru a nu fi priviti cu rautate sau marginalizati. Suntem setati de mici pe ideea clasica a muncii traditionale, aducatoare de venit putin, dar sigur, a vietii monotone cu un obiectiv submediocru – un apartament/o casa si un concediu pe an, pe langa banii necesari intretinerii familiei. Abaterea de la aceste obiective este condamnata aproape de toata lumea, in special de parinti. Nesiguranta si frica de a fi un temerar, unul care sa gandeasca in afara tiparelor, care sa-si urmeze un vis cu patos si cu perseverenta, este amplificata de nevoia primara, zilnica, de bani, de aceasta unealta de subjugare in masa.
Mi-aduc aminte ca picam in depresie cand incepeam sa ma raportez la cat ar trebui sa castig si sa pun deoparte, comparand cu cat castigam efectiv. Incepeam sa-mi pierd increderea in mine, sa ma inhib, sa-mi doresc sa fiu in randul majoritatii. Am depasit acest stadiu incercand sa ignor problema banilor, incercand sa fac in asa fel incat sa supravietuiesc si sa-mi urmez visul, sa ma concentrez pe ce e cu adevarat important, si nu pe bani : implinire, fericire, mandrie. Am inceput sa gandesc pozitiv,  sa caut in mine sa descopar calitatile si atuurile mele, sa incerc sa le folosesc, sa-mi determin drumul in viata fara a ma concentra pe bani. Sa incerc sa supravietuiesc, si nu sa fug dupa castiguri mari pe termen scurt, sa construiesc ceva pe termen lung, sa imi gasesc bucuria zilnica si acea stare de spirit pozitiva care te ajuta atat de mult. Fiecare are drumul lui in viata, drumul ales de el, nu cel care ni se ofera, nu cel pe care ni-l aseaza circumstantele. Nepasarea, frica, lasitatea, acestea sunt cele care ne tin subjugati, care nu ne dau dreptul sa ne facem viata frumoasa si fericita.
Gandirea pozitiva, ignorarea pe cat posibil si minimalizarea problemelor, concentrarea pe activitati pozitive, de creatie, de constructie, aceasta consider ca este reteta succesului. Inlocuind acel “sunt la fel de fericit ca si ceilalti” cu “sunt cu adevarat fericit ca nu sunt ca ceilalti” poti ajunge sa ai noi perspective in viata, sa te bucuri si sa vezi viata asa cum n-ai mai facut-o si asa cum ai crezut toata viata ca nu o vei face, ca nu este pentru tine. Videoclipul pe care l-am uploadat (pe care repet, il recomand cu subtitrare si vizionat de mai multe ori) reprezinta un apel de trezire, de analizare si constientizare a situatiei in care suntem, de pus sub semnul intrebarii daca vrem sa fim pe acel grafic sau deasupra lui, daca vom ajunge la batranete sa fim mandri ca am facut ce voiam in viata si am lasat ceva in urma noastra, sau ne vom plange de ghinionul pe care l-am avut in viata si de faptul ca nu am exploatat o inteligenta si un entuziasm al unui tanar ce-si dorea mai mult dar care “n-a putut”. Pana la urma, ce este fericirea pentru tine?


Apasa pe butonul de Facebook de mai jos share daca ti-a placut articolul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza!